dilluns, 24 de març del 2014

Sortides dies 22/23 de Març (Pep i Pere)

Hola seguidors del nostre blog!!

Avui farem una crònica especial per explicar el cap de setmana que han passat en Pere i en Pep damunt les seves bicis. Han sortit dissabte i diumenge amb uns totals de 110 quilòmetres,  2.600 metres de desnivell positiu i 8 hores pedalant.

DISSABTE 22 DE MARÇ DE 2014

Arriba el dissabte i els nostres dos grillats, es troben a les 8 davant el forn. En principi la ruta ha de ser suau i fent bastant asfalt, ja que l’endemà els espera la Marxa BTT de Malgrat de Mar. Agafen les bicis i tiren carretera avall fins arribar a St. Quirze de Besora per després pujar fins el Collet de Sant Agustí. Arribats aquest punt trenquen a la dreta i fan uns tres quilòmetres de pista que passa per dins el petit poble de l’Alou. Tornen a sortir a la carretera per fer una mica més d’asfalt fins arribar a Alpens. Passen el poble i agafen una pista a l’esquerra amb direcció Santa Eulàlia de Puig-Oriol.

Son vuit quilòmetres que venen bastant de baixada (amb alguna pujadeta entremig) i que els dos valents, pedalen amb un bon ritme. Arriben a Santa Eulalia una mica molls ja que durant el tram d’Alpens fins allà, ha plogut una mica. És en aquest poble on fan el que els agrada, un bon esmorzar.

Un cop ben tips i aprofitant que ha sortit una mica el sol, tornen agafar les bicis i pedalen per travessar el poble. Agafen una bona pista que els durà a Perafita (tres quilòmetres de baixada i tres de pujada). Arribats al poble, trepitgen asfalt fins arribar al Muns. Allà al Santuari, aprofiten per alimentar-se i hidratar-se una mica.
 Després de deu minutets, agafen un corriol que els durà a rocallisa. Baixen per aquest dret i rocallós indret. Continuen per el corriol que els va portar al Portell Estret i després agafen una pista molt rapida de tres quilòmetres fins a Solallong. Des d’aquí trepitgen asfalt fins al Serradet. Un cop allà es desvien a l’esquerra per anar a sortir a Montesquiu per pista i  després arribar a Sant Quirze de Besora per la variant de les obres del Pont. Travessen el poble i els toca fer una mica més de pista i passar per les masies de Les Comes, Can Garça, el Serrat, Tarnadella i la Vila. Arribats a la Vila, agafen la carretera i fan aquests últims quilòmetres fins a Vidrà per asfalt.

Surten 73 quilòmetres i 1460 metres de desnivell positiu. Encara que no hagin dut un ritme molt alt, els dos grillats arriben contents i amb bones sensacions a casa.

DIUMENGE 23 DE MARÇ DE 2014

Després de descansar unes hores arriba el diumenge i arriba la pedalada mensual que s’han proposat els dos grillats. Queden a 3/4 de 7 del matí al bar Sport de St. Quirze, i després de fer el café, agafen el cotxe del president amb les bicis carregades del dia abans, i van cap a Malgrat. Durant l’hora de trajecte, tenen bastants temes de conversa, un d’ells la ruta que realitzaran i l’altimetria que duran a terme. Arriben a les 8 del matí a Malgrat i el primer que fan es recollir els dorsals.
Van una mica de d’hora pro els va bé per preparar les coses i estirar i escalfar una miqueta com és degut.

Les 9 amb punt del matí comença la pedalada. Surten uns 200 corredors i al principi tothom va una mica boig!! Els foten fer unes miques de voltes per un bosc del costat de Malgrat. Degut a que hi ha una bon grup de ciclistes i son corriols els dos grillats aprofiten per fer algun avançament in-extremis que provoca alguna indignació d’algun corredor. Amb aquests dos aquestes coses els emociona i els agrada fer-les. Passen pel poble de St Genís de Palafolls i allà cadascú es va posant el seu lloc. Mentre van borejant el Bosc de Mas Xuclà els dos grillats van pensant que fins al quilòmetre onze es gairebé tot pujada. Porten un bon ritme i no escatimen forces per arribar al punt més alt de la pedalada (313m). Un cop allà baixen (hi ha alguna pujadeta entremig) 5 quilòmetres entre corriol i pista i el ritme frenètic els fa tenir algun petit sust. Un cop abaix, en Pere atrapa a en Pep que s’havia escapat una mica. Pugen uns 3 quilòmetres per la zona del serrat de la Crestada. Des d’aquí baixen un quilòmetre i en pugen dos per donar la volta al Turó Gros de Miralles. Allà troben un avituallament que els comensaca a fer falta.
Dos minuts després agafen una baixada de 6 quilòmetres convinada altre cop de corriols i pistes. Es troben algun pujador entre mig i arriben a St Pere de Vivelles primer i St Genís de Palafolls després. Després de st Genís arriben al punt que a en Pep li feia més por!! Un quilòmetre de pujada que els fa baixar de la bici l’últim tros perquè allà no hi puja ningú. És el quilòmetre 33 i allà ja comencen a veure vistes al mar. Això no els fa deixar de patir uns metres més ja que troben algun puja i baixa fins a l’arribada.

Els surten uns 37 quilòmetres i 1130 de desnivell. En Pep diu que hi ha trobat masses puges i baixes i algun tros mal indicat. Es mengen un bon entrepà, carreguen les bicis i tornen cap a casa. Els dos grillats acaben el cap de setmana molt contents amb el que han fet.

Esperem que us hagi agradat i continueu llegint el nostre blog.