dimecres, 19 de febrer del 2014

Sortida dia 08/02/14

Bon dia seguidors del nostre club!! Avui farem una actualització del blog de la sortida que els Grillats de Vidrà van fer el passat dia 8 de febrer de 2014.

Tot va començar, quan uns dies abans, el nostre president en Pere, va decidir anar a investigar camins i va trobar una ruta que es presentava molt interessant. Així doncs, va començar el dissabte i a dos quarts de vuit, tothom estava puntualment al forn. Després  d’emprenyar una mica el forner, vam començar a pedalar amb direcció Palou Xic. El dia era trist, ennuvolat i amb una mica de boira que feia que no fos un dia d’aquells perfectes per pedalar.

Varem anar pujant mica en mica cap a Palou Xic i un cop allà ens varem desviar a l’esquerra per passar les masies de la Plana, l’Arxer, el Vilaró i Palou Gros. Arribats aquest punt, varem continuar per el camí  que ens duria al Barretó. Un cop allà varem decidir donar la volta per el morro del Quer, que té moltes més vistes i a més a més planeja i es molt bonic de fer. El presi ja ens havia avisat que a la baga estaria una mica glaçat i  amb en Pep li va tocar descobrir la duresa del terreny. Vam tornar a sortir al camí que baixa del Coll del Forn però ens va tocar parar abans de travessar la riera perquè havíem de fer un parell de fotos per el nostre blog.

Després de fer una mica de ‘’postureo’’ i una mica el tonto sobre la neu, vam pujar a les bicis per passar darrere la casa de Milany i arribar finalment a l’ermita de la Cau. Allà començava realment lo que havia anat a investigar el nostre presi i lo mes ben parit del dia. Varem agafar un parell de corriols que ens portarien directe a Coll de Bena. Son corriols molt nets de pedres, ràpids de baixar i amb alguna curva que et fan clavar els frens. Això convinat amb una mica de fang que hi havia, ho va convertir amb una baixada espectacular!!!

Un cop a coll de Bena, vam agafar un altre corriol que va a empalmar a un camí que baixa fins a la casa de la Tolosa. Després d’aquesta llarga baixada, varem entrar a la carretera de Vallfogona i varem tirar en direcció Ripoll. A l’altura del trencant de Llaers, agafarem un camí a la dreta, que ens va portar al collet de les Fosses. Varem continuar tirant en direcció Ripoll i un tros avall en Jesús ens va fer descobrir un corriol planer però que ens portaria al poble. Després de fer una ruta per el poble i netejar les bicis a la zona dels supers, va tocar fer un bon esmorzar a can Villaura.

Un cop tips, tornarem a agafar les bicis i a pedalar  en direcció la depuradora de Ripoll i tot seguint la ruta del Ter, varem arribar a coll Maranyic. Allà, vam trencar a l’esquerra i vam seguir el camí per passar per Mas Veí, Sant Moí, Beví Xic i sortir a la carretera de Llaers a l’altura del coll de Beví. Varem continuar per carretera fins a Besora per finalment arribar a Vidrà.

Un total de 52 quilometres i un desnivell positiu de 1.363 metres van fer passar-nos una bona matinal del dissabte.

A passar una bona setmana.. i ja ho sabeu, salut i pedals!!